Wyjątkowy Prezent, lider na polskim rynku sprzedaży prezentów w formie przeżyć, dynamicznie rozwija swoją sieć handlową. Marka mocniej niż dotychczas stawia na współpracę z partnerami detalicznymi oraz kanał online. Dzięki temu kierunkowi rozwoju produkty spółki będą jeszcze łatwiej dostępne dla Polaków.
Marka Wyjątkowy Prezent dotychczas mocno rozwijała swoją własną sieć sprzedaży, którą wprowadziła do większości dużych centrów handlowych zlokalizowanych w miastach powyżej 150 000 mieszkańców. W najbliższych kilkunastu miesiącach w planach firmy jest otworzenie kolejnych minimum siedmiu placówek w galeriach handlowych. Jednakże, spółka nie ignoruje zmian na polskim rynku, które są spowodowane m.in. ograniczeniem handlu w niedziele i wzmacnia współpracę z sieciami partnerskimi oraz sprzedaż online.
- Polski rynek prezentów w formie przeżyć rozwija się bardzo dynamicznie. Dlatego musimy ciągle pracować, aby spełniać oczekiwania naszych klientów. Obecnie mamy rozbudowaną własną sieć sprzedaży w centrach handlowych. Jednak szczególnie teraz, czyli w momencie zmian trendów konsumenckich na polskim rynku, warto położyć większy nacisk na pozostałe kanały dystrybucji. Polscy konsumenci coraz chętniej przeznaczają fundusze na rozrywkę, jednak przy tym są bardziej wymagający. Właśnie dlatego liczymy, że nasz rozwój polegający na pojawieniu się w jeszcze większej liczbie miast pozwoli nam w większym stopniu zaspokoić popyt na rynku
– mówi Michał Kaleta, dyrektor ds. Rozwoju i Sprzedaży w firmie Wyjątkowy Prezent.
Rozwój przede wszystkim
Już w 2017 roku marka wprowadziła nowoczesną i w pełni intuicyjną stronę internetową, która w większym stopniu jest w stanie spełniać oczekiwania konsumentów. Tylko w zeszłym roku za pośrednictwem strony internetowej www.wyjatkowyprezent.pl dokonano ponad 30 000 zamówień, dających ponad 20 proc. obrotów spółki.
W kolejnym kroku, Wyjątkowy Prezent zdecydował się na rozwijanie partnerskich sieci sprzedaży. Aktualnie marka obecna jest w ponad 1800 partnerskich punktach w całej Polsce, w takich sklepach jak Auchan, Carrefour, Tesco, InMedio, Relay czy Kolporter. Jednakże na tym nie poprzestaje i w dalszym ciągu poszukuje partnerów do współpracy. Aby wpisać się w charakterystykę coraz popularniejszych w Polsce placówek typu convenience, Wyjątkowy Prezent planuje m.in. wprowadzić do placówek swoich partnerów biznesowych nowoczesne, multimedialne i interaktywne ekspozytory. Za ich pomocą każdy klient będzie mógł w intuicyjny sposób wybrać interesujący go prezent w postaci karty podarunkowej, bądź Pakietu Przeżyć (zawiera on kilkadziesiąt atrakcji w formie przeżyć uprawniający obdarowanego do wybrania konkretnego i zrealizowania go w wybranej lokalizacji w Polsce). Ponadto, z wykorzystaniem partnerów i pośredników, m.in. ePay Polska, szykuje nowy projekt dedykowany zewnętrznym sieciom sprzedaży.
W 2007 roku marka Wyjątkowy Prezent jako pierwsza w Polsce rozpoczęła sprzedaż prezentów w formie przeżyć. Zaledwie 10 lat później ten sektor polskiego handlu był wyceniany na ponad 14 mln euro, a dynamika wzrostu na rynku od kilku lat utrzymuje się na poziomie 40 proc. rocznie. Biorąc pod uwagę wzrost dochodów Polaków oraz spadek bezrobocia można spodziewać się, że tendencja wzrostowa zostanie przynajmniej utrzymana.