To, że właściwe relacje biznesowe powinny opierać się na szacunku i zaufaniu, zdaje się być oczywistością. Jest to podstawa nie tylko w sferze biznesu, ale i stosunków międzyludzkich w ogóle. Jeśli jednak mówimy o relacji, która jest obliczona na konkretne korzyści, musimy pamiętać o kilku rzeczach - podkreśla Michał Kaleta, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w firmie Wyjątkowy Prezent.
Przede wszystkim powinno to być rzeczywiste partnerstwo, w którym obie strony występują jako równoprawne podmioty. Trudno mówić o współpracy, jeżeli ktoś stoi w pozycji petenta. W tym wypadku nie powinno mieć znaczenia, czy mowa jest o najemcy czy wynajmującym, wielkiej korporacji czy działającej na mniejszą skalę firmie. Najważniejszy jest wspólny cel oraz korzyści, które ze współpracy odnoszą po równo obie strony.
Ciekawym przykładem kooperacji biznesowych są działania co-brandingowe, przy których mówimy o współpracy na poziomie marek. Tutaj, poza wspomnianymi wyżej, dochodzi element wizerunkowy. Ważne, by charakter oraz wartości reprezentowane przez współpracujące marki były ze sobą kompatybilne. Jeśli chodzi o ofertę Wyjątkowego Prezentu, to mamy to szczęście, że świetnie wpisuje się ona w działania wielu rozmaitych marek. Przykładem może być Coca-Cola, która w swojej ubiegłorocznej kampanii #Wowmomenty jako nagrody oferowała m.in. skok ze spadochronem, jazdę Ferrari, lot balonem czy Flyboard. Były to „epickie przygody”, które stały się integralną częścią letniej promocji, obejmującej napoje Coca-Cola, Fanta i Sprite. Vouchery na atrakcje Wyjątkowego Prezentu można było wygrać także zimą w ramach konkursu „Braun. Zwrot Kasy”. Promocja dotyczyła wybranych produktów do golenia i stylizacji Braun, za zakup których można było uzyskać do 200 zł zwrotu i wziąć udział w losowaniu nagród.
Zakaz handlu w niedzielę, ale też konkurencja w branży sprawiają, że zarówno centra handlowe, jak i sklepy muszą nieustannie poszukiwać sposobów na przyciągnięcie do siebie Klienta. Właściwym kierunkiem okazuje się bliska współpraca z najemcami, zwłaszcza takimi, których działalność niesie ze sobą wartość dodaną dla zarządcy obiektu. Nie bez znaczenia jest tu zdobywająca coraz większą popularność koncepcja retailtainment, która zakłada łączenie odwiedzin w sklepie z rozrywką, sposobem na spędzanie wolnego czasu. W nawiązaniu do idei retailtainment działają flagowe placówki Wyjątkowego Prezentu znajdujące się w galeriach handlowych, z którymi regularnie podejmujemy współpracę przy organizacji ciekawych wydarzeń.
Dobrym na to przykładem jest nasza wystawa zdjęć z motocyklowej podróży po Himalajach, którą można oglądać w łódzkim centrum Sukcesja. Prezentowały ją centra handlowe w niemal całej Polsce, a poza zdjęciami można zobaczyć na niej także kultowy, brytyjski motocykl Royal Enfield produkowany obecnie jedynie w Indiach. Na stoiskach Wyjątkowego Prezentu eksponujemy również przyciągające uwagę super samochody: Lamborghini Gallardo, Ferrari Italia, a nawet oryginalną gondolę balonu, co przyciąga do galerii kolejnych gości. Chętnie angażujemy się też w wydarzenia organizowane przez same centra handlowe, takie jak np. trening na dachu Galerii Północnej w Warszawie czy urodziny Auchan Polska. Poprzez aktywności takie jak te chcemy przybliżyć Klientom naszą ofertę, ale też rozwijać współpracę z centrami handlowymi, ponieważ przynosi ona dobre efekty dla każdej ze stron.